Straight Photography!

The Roots of Photography is Snaps!
Back to the roots!

Straight 1170 / Den inneffektiva besparingen! * Uppdaterad!

 

 

*
Nyss så ringde en trevlig dam från DN, på uppdrag av Gunilla Herlitz,
så nu hoppas jag att det fixas det här med DN som jag skrivit om nedan! 


 

Vi lever i en tid då det skall sparas! I alla fall på mänskliga kontakter!
För det kostar för mycket!  Ni vet, löner å så'nt!  ;)

Så jag har jag under två dagar försökt tala med några applikationer på DN:s webb för att få en tillfällig adressändring för DN.
Men direkt så kommer det problem, först så känns inte den tillfälliga adressen igen som jag anger. (Den här adressen jag anger funkade bra förra gången)
Och det är den adress som står på fakturan jag fått från uthyraren! :)
Å DN-grejen är kopplad till postens någonting...

Då ringer jag till DN, får vänta ett tag, ni vet va? Och får ärendet manuellt åtgärdat, tror jag, men ber för säkerhetsskull att få en bekräftelse via mail på vilka uppgifter som är inlagda!  Och det va tur det, för det va fel liksom!

Men får ett medelande i mailet att det går bra att ändra på webben om uppgifterna inte stämmer!  Men det går inte alls bra att ändra!
Det kommer upp:  "Valda datum krockar med en kommade händelse. var vänlig välj annat/andra datum"
Provar att ändra, provar olika dagar ända fram mot jul, men får samma dumma svar.

Hittar så en kontaktgrej till Kundservice på DN:s hemsida, fyller i och sänder iväg, inget svar ännu på två dagar. Går in igen via mitt DN-kortnummer på den här ändringsgrejen med får samma svar igen av maskinen!  ;)
Provar ett antal kombinationer under året, både bakåt och framåt...

Nu har jag inte tid att hålla på så här, tiden går liksom, så jag har sänt ett mail till Gunilla Herlitz (Chefredaktör på DN) samt lägger ett vanligt brev på postlådan till henne och till kundservice hos DN, så får vi se om det händer något?

Nya tider, härliga tider!  Å ungdomar, ni vet vad som väntar,
och det blir sannolikt många fler besparingar i framtiden, och det överallt!

Så det blir till att "prata" med en "webbapplikation" på sjukhusets hemsida när ni får ont i magen...
Lycka till! ;)


/Bengan

 

Ps. Ringde "manuellt" till Södermanlands Nyheter för att ändra adress. Det tog en knapp halvminut, se'n klart!

 

Tur att man har nå't att trösta sig med!  Nå't som fungerar!  ;)

 

 

Inlagt 2011-06-15 08:47 | Läst 3987 ggr. | Permalink
Och du som har så gott om tid! Hur är det inte att jobba samtidigt som man försöker tränga igenom de virtuella murarna! DN är ett svårt fall av IT-sjukan.
Sverige är rikare än någonsin förut i historien. Men landet har inte råd med acceptabel postservice längre. Företagen har inte råd med fungerande kundservice. Landet har inte råd att avlöna välutbildade lärare i skolorna. Osv. Det där är något jag har svårt att få ihop till en helhetsbild.



(Visas ej)

Hur mycket är tolv minus två?
Skriv svaret med bokstäver


Lägg till

Tidigare blogginlägg