Straight Photography!

The Roots of Photography is Snaps!
Back to the roots!

Straight 7501 // Visst känns det litet tomt just nu! Å så om AF och exponeringshjälp!

Gotland!

Visst känns det litet tomt alltså, så kändes det även efter Gnesta-planket! För efter att ha fått träffa en mängd människor under några dagar i det ämne jag gillar mest, fotografi, så känns det såklart litet tomt just efter att utställningen i Hölö är över! Inget konstigt med det!

Nåja vi har litet annat pyssel Pg, så det går nog att fylla den här "tomheten" med något annat! Och visst längtar vi till fjällen, innan myggen! Eller till Gotland, och kanske en liten runda utomlands! Men mest e nog längtan till fjällen och att vandra! Men numera blir det inga större expeditioner, som när vi va unga, utan nu plockar vi mera russinen ur kakan, dagsturer!
Och så Gotland! Men just nu startar turistsäsongen, så det blir Gotland i höst!
Men nåt blir det i alla fall framöver, sannolikt norröver! 

-


Inte fjällen det här, utan Skåne, men det går att vandra även i Skåne med en bra utsikt!

Fotade litet med iPhonen under utställningen i Hölö, och tänkte på när jag fotade Roulette 1964! Tänk om iPhone funnits då! Vilka bilder det skulle ha blivit! 
Det är väl därför jag ibland tycker, ursäkta, att det inte hänt så mycket i fotografin, trots alla våra fantastiska kamerahjälpmedel! 
Men det kanske inte e kameran det beror på?
För att ta bra bilder alltså?
.

Och så AF och exponeringshälp! Skall ta några bilder med en kamera framöver! Hittade film i den här AF-kameran! :)

Nog för nu!

/Bengan

Inlagt 2026-06-15 08:44 | Läst 303 ggr. | Permalink

Lägg till

Tidigare blogginlägg