Straight Photography!
The Roots of Photography is Snaps!
Back to the roots!
Straight 7485 //Blinda fläcken hos marknadsförare!
Reklamen som glömde bort verkligheten!
Alltså, jag satt och tittade på tv häromkvällen, och vi har fått fler kanaler, fler avbrott, fler “erbjudanden”, och mitt i allt detta en reklam som känns, tja, mycket barnslig! Som om hela landet förvandlats till en enda stor förskoleavdelning där alla ska prata i ljusa röster och hoppa runt i färgglada miljöer!
Och plötsligt slog det mig, det kanske inte är vi som blivit äldre! Det kanske är reklamen som blivit yngre! Och det är ett problem, men inte för mig, jag kan alltid stänga av, utan för företagen själva, för medan de jagar 22-åringar som byter varumärke lika ofta som de byter strumpor, så missar de Sveriges mest köpstarka konsumenter, den snabbast växande demografiska gruppen och kunder som faktiskt är mer lojala!
Det är som att stå bredvid en guldgruva och titta åt andra hållet! ;)
Och sedan undra varför siffrorna i företaget inte går ihop!
Varför blir det så här? Jo, för att marknadsföringsbranschen domineras av unga människor! De flesta som jobbar med reklam, design och kommunikation är 25–40 år, det är inget fel i det men det gör att de skapar kampanjer som speglar deras egen livsstil, inte känner igen sig i äldre, målgrupper, överskattar ungas betydelse!
Det är mänskligt!
Men det är också himla oekonomiskt!
Och kanske är det därför reklamen känns så himla barnslig, den är inte gjord för oss som faktiskt har råd att köpa saker , utan för dem som scrollar förbi allt på tre sekunder! :)
Det är det jag vill säga!
/Bengan


Vi får väl hoppas att de barnsliga reklamskaparna växer upp!
Det här va något jag läste om för en tjugo år sedan, hur marknaden missar de som har pengar! Inga nyheter precis! Mycket beroende på att marknadsfolket e för unga för att förstå! Dom e ju inte där! :)
/B
Det är nog så att äldre håller hårdare i pengarna än yngre trots att det borde vara tvärtom!?
Osten höll till bortom den gröna till vänster i bild, godisbutik nu..
HaD/Gunte..
Tack för viktig och intressant lokal information Gunte! :)
/Bengan
Du skriver: ".... Och plötsligt slog det mig, det kanske inte är vi som blivit äldre! Det kanske är reklamen som blivit yngre! "
Der har du sikket en pointe.
Godt skrevet indlæg.
Med mange venlige hilsener fra Erik.
Hälsningar Jörgen